zgoda
Ta strona używa plików cookie w celu usprawnienia i ułatwienia dostępu do serwisu oraz prowadzenia danych statystycznych. Dalsze korzystanie z tej witryny oznacza akceptację tego stanu rzeczy.
Możesz samodzielnie decydować o tym czy, jakie i przez jakie witryny pliki cookie mogą być zamieszczana na Twoim urządzeniu. Przeczytaj: jak wyłączyć pliki cookie. Szczgółowe informacje na temat wykorzystania plików cookie znajdziesz w Polityce Cookie.

Przez Dzieje Polski i Polaków

Wycieczka do Krakowa

We wtorek 17 października 2017 r. uczniowie klas I-III wybrali się na wycieczkę do Krakowa. O godzinie 8:00 rano zgromadziliśmy się na Dworcu PKP w Trzebini by wyruszyć pociągiem w naszą podróż. Głównym celem tego wyjazdu było zwiedzanie interaktywnego muzeum HistoryLand. Kiedy dotarliśmy do Krakowa, wyruszyliśmy prosto do budynku starego dworca PKP Kraków Główny, gdzie czekały na nas zbudowane z klocków LEGO makiety wydarzeń i budowli związanych z dziejami Polski i Polaków.

Przygoda w tym muzeum  miała kilka etapów. Nasze zwiedzanie rozpoczęliśmy od spowitej mgłą prasłowiańskiej osady w Biskupinie. Potem przenieśliśmy się pod Drzwi Gnieźnieńskie, by poznać ich tajemnice. Następnie znaleźliśmy  się w samym środku bitwy pod Grunwaldem otoczeni przez kilkadziesiąt tysięcy koników i ludzików LEGO rozstawionych na ogromnej makiecie. Dzięki interaktywnym makietom stanęliśmy oko w oko ze smokiem wawelskim. Po obejrzeniu zwycięstwa nad Zakonem Krzyżackim przenieśliśmy się między innymi na morze, gdzie chwytaliśmy za ster okrętu podczas bitwy pod Oliwą. Dalej powędrowaliśmy na Jasną Górę, Westerplatte, pod Monte Cassino oraz do Stoczni Gdańskiej. Ostatnim punktem naszego pobytu w muzeum była świetna zabawa w „SALI ZABAW”, gdzie mogliśmy samodzielnie tworzyć budowle z klocków LEGO.

Pobyt w HISTORYLANDZIE okazał się nie tylko świetną zabawą ale również znakomitą lekcją edukacji. Interaktywne makiety, wirtualna rzeczywistość, wielowymiarowe pokazy - wszystko to sprawiło, iż wizyta w tym wyjątkowym muzeum stała się niezapomnianym przeżyciem.

Po opuszczeniu muzeum wybraliśmy się na spacer ulicami Starego Miasta, poznając zabytki, które znajdują się na Rynku Głównym. Dowiedzieliśmy się m.in., że rynek był najważniejszym miejscem w przeszłości – tutaj odbywały się transakcje handlowe oraz ważne uroczystości. Podziwialiśmy Sukiennice, dawne kamienice otaczające rynek oraz Bazylikę Mariacką, z której wieży o godzinie 13:00 wysłuchaliśmy hejnału. Ogromną radość i satysfakcję sprawiło uczniom karmienie gołębi na Rynku Głównym przygotowanym specjalnie na ten cel pokarmem.

Wycieczka była  z pewnością bardzo udana, pogoda była wymarzona na spacer ulicami Starego Miasta, więc uczniowie wracali pełni entuzjazmu i zadowolenia.